Kolejnym wydarzeniem towarzyszącym Forum był Hackathon – maraton programowania. Łączna pula nagród w tegorocznej edycji wynosiła aż 60 000 zł. Program miał opierać się na haśle „Przewodnik podczas spaceru po lasach” oraz posiadać funkcjonalność zgłaszania zauważonych pożarów i śmieci. Cała reszta należała do inwencji i pomysłowości programistów. Drobną pomocą była opieka mentorów, w tym kilku leśników – pracowników Lasów Państwowych.
Zespoły, które zwyciężyły to:
Wyróżnienie: Forest Network
Aplikacja korzystająca z rozmieszczonych w lesie czujników – informująca o warunkach pogodowych, wilgotności oraz wykrywająca pożary.
Wyróżnienie: Code Hussar
Aplikacja dla dzieci i rodziców. Autorzy zaproponowali serię zadań dla dzieci, które mogłyby realizować podczas spaceru. Po stronie rodzica aplikacja pozwała na monitorowanie pozycji dziecka.
Wyróżnienie: Happy Bears
Aplikacja współpracująca z automatem znajdującym się na parkingach leśnych, kampingach itp. Pozwalała zakupić gotowe drewno na ognisko, czy wypożyczyć hamak do leśnego noclegu.
III miejsce: Foreściaki
Aplikacja społecznościowa pozwalająca na śledzenie tras leśnych spacerów, zgłaszanie śmieci, pożarów, niebezpieczeństw. Silną stroną aplikacji była konkurencja między użytkownikami programu – otrzymywania punktów za zebrane śmieci, przejście trasy itp.
II miejsce: Leśne Szaleństwo
Aplikacja mapowa pozwalająca śledzić swoją pozycję w lesie, zgłosić pożary, śmieci itp. Ważną funkcjonalnością jest możliwość poznania przeznaczenia danego fragmentu lasu, a także prosta możliwość kontaktu z Lasami Państwowymi i wniesieniu swoich uwag.
I miejsce: Remotka.
Aplikacja edukacyjna pomagająca poruszać się po lesie i wykrywać ewentualne zagrożenia.