Seniorzy stanowią coraz większą grupę społeczną, a tym samym powiększają grupę konsumentów. Istotny jest także rozwój rozmaitych form opieki dostosowanych do zróżnicowanych wymagań najstarszej części naszego społeczeństwa. Zadaniem przedsiębiorców jest z kolei dostrzeżenie osób starszych jako rosnącej siły nabywczej wytwarzanych przez siebie dóbr i usług. Przy projektowaniu dedykowanych seniorom rozwiązań muszą odważyć się sięgać po te, wykorzystujące innowacyjne technologie. Potrzeby zakupowe osób starszych zmieniają się w zawrotnym tempie. Rozwija się tzw. „srebrny rynek” a producenci zaczynają dostrzegać zalety projektowania uniwersalnego, czyli dostępnego dla wszystkich. Jakim konsumentem jest senior? Czy rynek produktów i usług nadąża za potrzebami konsumenckimi seniorów?
Seniorzy ważnym ogniwem gospodarczym
Moderator:
Prelegenci:
- Józefa Hrynkiewicz – Profesor Uniwersytetu Warszawskiego
- Anna Krupka – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu
- Marlena Maląg – Minister Rodziny i Polityki Społecznej
- Gertruda Uścińska – Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
- Małgorzata Zwiercan – Sekretarz Prezesa Rady Ministrów w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów